Du bist nicht angemeldet.

Lieber Besucher, herzlich willkommen bei: Life on Mars Forum - Gefangen in den 70ern. Falls dies dein erster Besuch auf dieser Seite ist, lies bitte die Hilfe durch. Dort wird dir die Bedienung dieser Seite näher erläutert. Darüber hinaus solltest du dich registrieren, um alle Funktionen dieser Seite nutzen zu können. Benutze das Registrierungsformular, um dich zu registrieren oder informiere dich ausführlich über den Registrierungsvorgang. Falls du dich bereits zu einem früheren Zeitpunkt registriert hast, kannst du dich hier anmelden.

1

Mittwoch, 13. März 2013, 19:49

Wieder Pinter - nächstes Projekt von John im Westend!

John hat auf Twitter angekündigt, daß sein nächstes Projekt wieder ein Pinter-Stück wird:

https://mobile.twitter.com/john_simm/sta…40944717825?p=v

John Simm @john_simm
Next Project: More Pinter! #westend
17:55 Mi., 13. Mär.

Westend klingt wie London. Wann?? Und welches Stück??

Jessie
"Don't be such a jessie!" (Gene Hunt)

LifeOnMars

Assistant Commissioner

Beruf: Anträgeschreiberin

• Private Nachricht senden

2

Mittwoch, 13. März 2013, 21:23

Westend müsste London sein, ja.

Ich freu mich! Ob es The Caretaker sein könnte? Ahh, wir hatten noch ein Stück von ihm in der Oberstufe, aber mir fällt der Name nicht mehr ein.
My name is Sam Tyler. DCI Sam Tyler.
That much I do know! The rest is anyone's guess.
Because one minute I was in 2006, the next I'm in 1973!!!
So the question now is: What happened? Why am I here?

3

Freitag, 15. März 2013, 10:26

https://twitter.com/john_simm/status/312360351574417408

John Simm ‏@john_simm
The Hothouse #Pinter
5:31 PM - 14 Mär 13 ·

https://twitter.com/john_simm/status/312361108088422400

Elaine Jackson ‏@ElaineJackson12
@john_simm Brilliant! are you Gibbs or Lush??

John Simm ‏@john_simm 9h
@ElaineJackson12 Gibbs

5:34 PM - 14 Mär 13

https://twitter.com/john_simm/status/312367897664184321

Harold Pinter-Quotes ‏@Pinter_Quotes
@john_simm a great play

John Simm ‏@john_simm 8h
@Pinter_Quotes indeed!... And when you find out whose playing 'Roote' you'll understand why I said yes... #Gibbs #officialannouncementsoon

6:01 PM - 14 Mär 13

https://twitter.com/john_simm/status/312369574639190016

Debra Haskell ‏@DebraHaskell
@john_simm @Pinter_Quotes Any chance it's someone you've worked with many times? #screenhusband

John Simm ‏@john_simm 8h
@DebraHaskell Ha! No.

6:08 PM - 14 Mär 13

Debra Haskell ‏@DebraHaskell
@john_simm Everyone else is asleep. You can tell me. I can keep it a secret. #whoisroote

https://twitter.com/john_simm/status/312466546050084864

John Simm @john_simm 2h
@TheRailwayArms 'Russell'

Jamie Lloyd ‏@lloydjamie
Excited to say that Simon Russell Beale and @john_simm will play Roote & Gibbs in The Hothouse next @TrafTransformed http://bit.ly/Zs9Poq

Retweetet von John Simm

Jamie Lloyd ‏@lloydjamie
More details about The Hothouse coming soon. Please follow @TrafTransformed for info about the play and the season. pic.twitter.com/S7J6ptWk5S

Retweetet von John Simm

https://twitter.com/john_simm/status/312466113877377024

Julian Simpson ‏@JulianSimpson1
@john_simm Nice job dude, congratulations!

John Simm ‏@john_simm 2h
@JulianSimpson1 cheers mate, V exciting. And I get to stay in London for a while! #finally

12:31 AM - 15 Mär 13

https://twitter.com/john_simm/status/312490230508838913

Reece Shearsmith ‏@RealReeceShears
@john_simm I will! And exciting news about the Pinter! You can't escape him! X

John Simm ‏@john_simm 12m
@RealReeceShears am happy to be haunted by Harold X

2:07 AM - 15 Mär 13

https://twitter.com/ianwylie/status/312470415744315392

Ian Wylie ‏@ianwylie 2h
Hothouse. Hot ticket. @john_simm and Simon Russell Beale to star in Harold Pinter's The Hothouse @TrafTransformed via @lloydjamie

12:48 AM - 15 Mär 13

Sorry, ich weiß, wieder viele Tweets ...

Aber, Kurzzusammenfassung: John spielt in "The Hothouse", im "Trafalgar Studios"-Theater:

http://www.trafalgar-studios.co.uk/

Er spielt "Gibbs", Simon Russel Beale spielt "Roote". Regie führt Jamie Lloyd.

Vermutlich im Mai, dazu hab ich aber jetzt keine Quelle gefunden. Ich hoffe, es sind nicht genau die Pfingstferien, da muß ich hier nämlich meine Kollegin 2 Wochen lang vertreten ... (war ja klar).

Jessie

LifeOnMars

Assistant Commissioner

4

Freitag, 15. März 2013, 11:18

Danke für die Zusammenfassung, Jessie!

Mein Gefühlszustand: :excited:

Ich kenne das Stück noch nicht, aber es geht wohl mehr in die Richtung Komödie (tragic/black), was mich SEHR freut. Ich glaube fast, ich warte mit meiner Schottlandbuchung noch bis ich die genauen Theaterdaten weiß. Wäre blöd, wenn sich das überschneiden würde.

Dabei wollte ich dieses Jahr doch mal in den Globe gehen und mir da ein Stück angucken, weil ich dachte, John macht bestimmt nichts theatermäßig 2013. Tja, so kann man sich irren. ^^

5

Freitag, 15. März 2013, 12:40

Tickets!!!

http://buy.atgtickets.com/4/14/5842/0/0A…3-51EBDC03FB11/

Läuft wohl bis 3.8., ab 4.5.

Jessie

LifeOnMars

Assistant Commissioner

6

Sonntag, 7. April 2013, 18:48

Ich habe das Stück jetzt gelesen. Heute war mal schönes Wetter und so habe ich eine Stunde in der Sonne verbracht und gelesen. :relax:

Der Anfang bietet viel Komik, aber zum Ende hin wird es dann schon sehr düster.

Ich konnte mir John in der Rolle des Gibb schon sehr gut vorstellen. So hat das Lesen doppelt Spaß gemacht. Jetzt muss ich nur noch Karten ordern...

8

Donnerstag, 2. Mai 2013, 14:53

Tickets zu gewinnen!

9

Sonntag, 5. Mai 2013, 20:53

Tickets zu gewinnen!

The Hothouse war super! John ist brilliant, sein Grinsen!! So gefällig dem Chef gegenüber, so aufgesetzt, so falsch ... So hintergründig.

Das Stück ist wild, z. T. ganz schön irr, aber auch total lustig! Johns Figur ist manchmal fast irritierend in seiner "Gefälligkeit" seinem Chef gegenüer. Pedantisch auch. Er hat einen altmodischen Anzug an, dazu die Brille mit dem dicken Rand. Außerdem trägt er drunter 'ne Strickjacke und die farblich dazu passenden Socken!!

Beim Intervall war keiner sicher, ist das jetzt Pause, sollen wir klatschen?? Leider ist das Stück nicht sonderlich lang, mal wieder ... Ging nicht pünktlich los und um 20 nach 9 war schon Schluß. Reihe A ist AUF der Bühne, A und B sind Stühle, der Rest die normalen Sessel für's Publikum. Es gibt auch Stühle hinter der Bühne, die sind sozusagen auch Auf der Bühne.

Leider hat sich John dann davongeschlichen ... Er sit vorne raus, relativ spät (sie hatten noch drinks). Und irendwelche Idioten haben ihn wohl quer über die Straße verfolgt, sind ihm nachgerannt, wie sie erfahren haben, Wir sind natürlich nicht mit. Haben nur gefragt, ob er wirklich weg ist. War er.

Sunnynight hatte das Glück, ihn zu sehen, wie er rein ist. Stage Door. Da war ich leider erst am Piccadilly Circus ...

Aber ich komm ja nochmal. Und hoffe auf mehr!!

Jessie

Edit (Montag, 6. Mai 2013, 17.53 Uhr):

@john_simm
2nd preview of "The Hothouse" @TrafTransformed tonight, starring Bruce Willis and Simon Russell Beale! pic.twitter.com/5arBJBiIFo 1h

Hihi!! (Aber wo ist SRBs Schnurrbart??)

Jessie

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Jessie« (6. Mai 2013, 17:56)

10

Mittwoch, 8. Mai 2013, 10:08

Fotos!

http://www2.broadwayworld.com/viewcolumn…h.XnSZrFaU.dpbs

http://westend.broadwayworld.com/article…-Beale-20130507

[spoiler]

Photo Coverage: THE HOTHOUSE Starring Simon Russell Beale!

John Heffernan (Lush), Harry Melling (Lamb), Clive Rowe (Tubb), Christopher Timothy (Lobb) and Indira Varma (Miss Cutts) will join the previously announced Simon Russell Beale (Roote) and John Simm (Gibbs) to complete the cast for The Hothouse, Jamie Lloyd Productions' second show for Trafalgar Studios.

The Hothouse is part of an exciting season of work for Trafalgar Transformed, a joint initiative between director Jamie Lloyd (Donmar's Passion, Broadway's Cyrano de Bergerac, The National Theatre's She Stoops to Conquer, Royal Court's The Pride) and Howard Panter. It comes hot on the heels of the critically acclaimed and sold out Macbeth, starring James McAvoy. The Hothouse, with design by award-winning Soutra Gilmour, runs from 4 May to 3 August, with the press night on 9 May 2013.

It's Christmas Day in a nameless state-run mental institution where the inmates are subjected to a tirade of mindless cruelty. A maniacal and self-obsessed leader breeds a contagion of hierarchical savagery amongst his staff, who thrive on a noxious diet of delusion and deceit.

The day got off to a lousy start! A death and a birth. Absolutely bloody scandalous! Is it too much to ask - to keep the place clean?

Under a veil of devilish wit and subversive humour, Pinter's biting political commentary on the perils of unchecked power is as vital and pertinent today as when it was written in the 50s.

John Heffernan's (Lush) theatre credits include Love and Information at the Royal Court, The Physicists at the Donmar Warehouse, She Stoops to Conquer, Emperor And Galilean, After The Dance, The Habit of Art, Revenger's Tragedy and Major Barbara all for The National Theatre, The Last Duchess at Hampstead Theatre, Richard II at the Tobacco Factory, Love Love Love at Paines Plough, Carrie's War at the Apollo Theatre and King Lear, The Seagull, King John, Romeo and Juliet and Much Ado About Nothing all for the RSC. John's screen credits include Love and Marriage, Murder on the Homefront, Henry IV Parts 1 & 2, The Shadow Line, Having You and King Lear.

Harry Melling's (Lamb) theatre credits include Smack Family Robinson at the Rose Theatre, Kingston, I am a Camera at Southwark Playhouse, When Did You Last See My Mother? at Trafalgar Studios, School for Scandal at the Barbican, Women Beware Women and Mother Courage for The National Theatre. Harry is best known on screen as Dudley Dursley in the Harry Potter films. Other screen credits include Garrow's Law III, Merlin, Just William and Friends and Crocodiles.

Clive Rowe's (Tubb) theatre credits include The Ladykillers on a UK Tour, Kiss Me Kate at Chichester Festival Theatre/ The Old Vic Theatre, No Naughty Bits at Hampstead Theatre, Lion in The Wiz at Birmingham Rep/West Yorkshire Playhouse, Company at the Donmar Warehouse, The Fantastics at the Duchess Theatre, Twelfth Night, Gentlemen Prefer Blondes, and Troilus & Cressida all at the Open Air Theatre, Regent's Park, Chicago at the Adelphi Theatre and Carousel, Fuente Ovejuna, Caroline or Change, The Villains Opera, Money, Candide, Peter Pan, Guys and Dolls (for which he won a 1997 Olivier Award for Best Supporting Actor in a Musical) and Trackers all for The National Theatre. Clive's screen credits include All the Small Things, Doctor Who, Tracy Beaker, Dalziel & Pascoe, Networked, Casualty, Bloodrights, Manderlay and Crime Strike.

Christopher Timothy's (Lobb) theatre credits include The Living Room at Jermyn Street Theatre, The Diary of Anne Frank at York Theatre Royal/UK Tour, Season's Greetings on a UK Tour, Haunting Julia at Lichfield Garrick, All the Fun of the Fair at the Garrick Theatre, The Grapes of Wrath at Chichester Festival Theatre/ETT UK Tour, Tons of Money and Hayfever for the Peter Hall Company and Heroes and The Safari Party on UK Tours. On screen Christopher is best known as Dr Mac in Doctors and James Herriot in All Creatures Great & Small. Other screen credits include Holby City, Casualty, City Hospital, The Bill, Lewis, Virgin Soldiers, Here We Go Round The Mulberry Bush and Othello.

Indira Varma's (Miss Cutts) theatre credits include Dance of Death, Twelfth Night, The Vortex and Privates on Parade all for the Donmar Warehouse, Hysteria for Bath Theatre Royal, Ingredient X, The Vertical Hour and The Country at The Royal Court Theatre, The Skin of Our Teeth at the Young Vic, Five Gold Rings and Celebration at The Almeida Theatre and Ivanov, Remembrance of Things Past and Othello all for The National Theatre. Indira's television credits include What Remains, Hunted, Silk, World Without End, Human Target, Luther, Hustle, Inside the Box, Moses Jones, Bones, Whistleblowers, 3lbs, Torchwood, Inspector Lynley Mysteries, Waste of Shame, Broken News, Love Soup, Quatermass, Rome, Donovan, Reversals, The Sea Captain's Tale, Attachments I and II, The Whistleblower, Other People's Children, In a Land of Plenty, Ten Crazy Days and Psychos. Indira's film credits include Silent Hours, All You Need is Kill, Mindscape, Risk Addiction, Bride and Prejudice, Jinnah, Sixth Happiness, Clancy's Kitchen, Pheonix and Kama Sutra.

Simon Russell Beale was recently on stage in Privates on Parade at the Noel Coward Theatre. Other stage credits include The Seagull and The Tempest for the RSC, for The National Theatre; Hamlet (for which he won the Evening Standard Best Actor Award), Humble Boy (also in the West End), Jumpers (also in the West End and on Broadway), Much Ado About Nothing, Major Barbara, London Assurance, Collaborators and Timon of Athens (for which he won the Critics Circle Award for Best Shakespearean Performance in 2012). Simon's stage credits for the Donmar Warehouse include Uncle Vanya and Twelfth Night (for which he won the 2002 Olivier and Evening Standard Awards). Further theatre credits include Spamalot at the Palace Theatre/Broadway, The Winter's Tale and The Cherry Orchard at the Old Vic and Deathtrap at the Noel Coward Theatre. His film credits include The Deep Blue Sea and My Week with Marilyn. On television, Simon's credits include Henry IV Parts I & II, A Dance to the Music of Time (for which he won the BAFTA for Best Television Actor) and two series of Spooks and Sacred Music. Simon is an Associate Artist of the RSC and National Theatre.

John Simm's stage credits include Speaking In Tongues at the Duke of York's Theatre, Elling at the Bush Theatre and Trafalgar Studios (for which he was nominated for the Olivier and Theatregoer's Choice Award for Best Actor 2008), Danny Rule at the Royal Court, Hamlet and Betrayal for Sheffield Theatres and Goldhawk Road at the Bush Theatre. John's film credits include Everyday, Tuesday, Brothers of the Head, 24 Hour Party People, Wonderland, Human Traffic, Boston Kickout and Understanding Jane. On television, John's credits include The Village, Mad Dogs, Exile (for which he was nominated for a BAFTA for Best Actor 2012), Doctor Who, The Devil's Whore, Life on Mars (for which he was nominated for a BAFTA for Best Actor 2007), Blue/Orange, Sex Traffic, State of Play, Crime and Punishment, The Lakes and Cracker.

As part of the Trafalgar Transformed season all tickets will be £15 on Mondays. Half of these will be made available through a special outreach scheme led by the Ambassador Theatre Group Creative Learning Department, targeted towards schools and first-time theatregoers. The other half will be released monthly to the public on the first day of each month for 24 hours, starting on 1 May 2013*, and will be available online or at Trafalgar Studios box office. Additionally, day seats will be available at £10 for all performances, Tuesday through Saturday (* Monday 6 May is excluded).
[/spoiler]

Mit Dank an Peter Popper/TRA.

Jessie

11

Mittwoch, 8. Mai 2013, 10:09

http://www.independent.co.uk/arts-entert…re-8606710.html

[spoiler]

The Hothouse: Pinter's nightmare

The Hothouse was written in 1958, but the author's second play now seems chilling in its prescience. Matt Trueman talks to the director and stars of a new production

Matt Trueman Wednesday 08 May 2013

Harold Pinter didn't think much of his second play initially. "It was heavily satirical and quite useless," he wrote later. "I never began to like any of the characters, they really didn't live at all. So I discarded the play at once." The script went into a drawer in 1958 and stayed there for 22 years.

Few modern plays have been so thoroughly rehabilitated as The Hothouse. The playwright's official biographer, theatre critic Michael Billington, calls it "one of Pinter's best", and now the play is about to get its second West End run, courtesy of the sparky young director Jamie Lloyd, with two former Hamlets, Simon Russell Beale and John Simm, leading the cast.

It's a curious piece; immediately identifiable as one of Pinter's and yet remarkably unlike any of his other plays. Set in a state-run sanatorium where the so-called "patients" are actually political dissidents undergoing various excruciating corrective treatments, The Hothouse shows the casual inhumanity and corruption that creeps into institutional authority and festers beneath anodyne bureaucracy. One patient, 6457, has recently died. Another, 6459, has given birth, after being raped by a staff member. Roote, the man in charge, is apparently unaware of either situation, despite having signed the death certificate and met the pregnant woman days earlier. Meanwhile, inmates are restrained and electrocuted. Muffled screams seep through the walls.

All this, Pinter handles with a broad, over-the-top comedy. Several scenes have the rat-a-tat patter of old-school vaudeville and there's even an exploding cigar. It's like Kafka gone giddy and its closest theatrical cousin is Joe Orton's farce What the Butler Saw, written more than a decade later. "He really does write with a music-hall rhythm," says Lloyd, "The lighter you play it, the more horrific it becomes."

Having previously directed three of Pinter's plays, Lloyd, 32, got to know the playwright before his death in 2008. "I spoke to Harold about which ones I might want to do and The Hothouse was top of my list, mainly because it's so funny, but it's also dripping with subtext. For me, that's the mark of a great play."

Simm and Russell Beale agreed, accepting their roles almost immediately. Simm had read the playwright's entire canon while doing Betrayal in Sheffield last year and "The Hothouse stood out. I remember saying to anybody that would listen: 'Have you read this play? Have you ever heard of this?' It's a buried masterpiece." However, it very nearly didn't surface at all. Over the years, Pinter gave several reasons why he shelved the play. He wrote The Hothouse after The Birthday Party's disastrous premiere and, discouraged, Pinter felt it stood no chance with critics or audiences. It was too overtly political, too directly satirical. "The characters were so purely cardboard."

Then, in the late Seventies, he changed his mind, a decision he explained in the original production's programme: "It was a fantasy when I wrote it, but now it has become, I think, far more relevant. Reality has overtaken it." By that point, the Soviet Union was detaining political dissidents in asylums, Northern Irish prisoners were rebelling against the authorities at the Maze prison, near Belfast, and Pinter himself was becoming increasingly politically active. He directed the world premiere himself at the Hampstead Theatre in 1980, before its West End transfer. By the time of the acclaimed National Theatre revival in 2007, there were further political parallels with Guantanamo Bay and artistic comparisons to Sarah Kane's Cleansed and Martin McDonagh's The Pillowman.

"It's a play about unchecked state power and the decisions leaders make – spurious decisions that are potentially dangerous – in the name of a better society," says Lloyd. "You could argue that's what's happening at the moment: an effectively unelected government is making decisions in the national interest, all with a gloss of 'We're fucking you over, but it's all for you.'" Mischievously, Lloyd points out that the play will run at the Trafalgar Studios, "just a few hundred metres away from the centre of British politics". However, pictures on the rehearsal-room wall are not of Coalition ministers, but of Captain Mainwaring and Kim Jong-un, gazing through binoculars and surrounded by generals. Lloyd finds the latter image both terrifying and absurd. "What's going on in these people's heads? Do these men inflict horrific pain or make some horrifying decision and then go home and weep?" He's keen to remind audiences that The Hothouse's institutionalised staff are human: "Roote's a mini-dictator in a microcosm of society and yet he's clearly in a lot of pain." Ultimately, he's simply following orders. "What's interesting is that we're all capable of this."

"It's that awful madness of a self-contained community," Russell Beale chips in, "You can convince yourself of anything, not least the moral worth of what you're doing. Totalitarian states absolutely rely on that self-delusion."

To that, add other forms of coercion. In 1954, a young, cash-strapped Pinter signed up for medical testing at the Maudsley hospital for "ten-bob or something". He was given headphones, through which, unexpectedly, an extremely loud noise was played. "I was trembling all over," he recalled years later. "I was well aware of being used for an experiment and feeling quite powerless." Lloyd sees the glint of Orwell in that experience and in the play it inspired: "At the time, shock treatment was brand new. It must have felt like science fiction." That extends beyond the patients and, for Lloyd, none of the staff show their true selves either: "It's like everyone's a CCTV camera. You can't say what you think because you have no idea what someone else will do with that information." Therein lies the play's extraordinary subtext. It's never entirely clear what has actually taken place; neither 6457's death nor 6459's rape are satisfactorily accounted for. "It's a like a huge puzzle," says Simm, "It's so ambiguous. It could be anything." "I love that mystery," adds Russell Beale, "His great skill as a dramatist was to give the impression of threat and aggression without actually explaining it."

That's typical Pinter, of course, but interestingly most of the cast, with the exception of Indira Varma who worked with him several times, are relative newbies to his plays. Even Russell Beale, an actor celebrated for his versatility, has only done two shorts, A Slight Ache and Landscape. Lloyd likes that: it helps to break the norm. "These established rules start to appear: how you play Pinter. When I worked with him, he'd often say, 'Bollocks to the pauses. Be free with it.' He was tired of being seen as a punctuation tyrant." Varma confirms that: "He liked it to be accurate, but he wasn't there with his nose in the script."

But escaping the tropes isn't as simple as that. "I'm always surprised by the softer edges," says Russell Beale. "At one point, Roote's given a Christmas cake and twice he says, 'A cake? For me?' I don't know if you allowed to go soft in a Pinter play, but for this man – possibly a murderer and a rapist – Christmas is... " – he lets out a camp, excitable gasp – "Christmas!" Hanging over that, is the fact that Pinter played Roote himself in 1995. "I knew Harold very vaguely just before he died, so I know his voice," says Russell Beale. "The real difficulty is getting that out of my head." The Hothouse, so recognisably and yet so atypically Pinter, might help us all do that.

'The Hothouse', Trafalgar Studios, London SW1 (0844 871 7632) to 3 August
[/spoiler]

Mit Dank an Bronze Cortina/TRA.

Jessie

LifeOnMars

Assistant Commissioner

12

Mittwoch, 8. Mai 2013, 12:20

Danke, Jessie, für die vielen Reviews und deinen Bericht. John sieht so anders aus. :surprised Aber mir gefällt es!

13

Mittwoch, 8. Mai 2013, 19:15

https://twitter.com/LBIndustrie/status/332060180718186497

L.B Wilshere-Cumming ‏@LBIndustrie
@john_simm @TrafTransformed Thanks for wonderful Monday night John you were so sweet to us Aussies.Such a top bloke X pic.twitter.com/7vil3E821y
2:11 AM - 8 Mai 13

So viel Glück hätt ich auch gern gehabt ...

Jessie

Edit (Donnerstag, 9. Mai 2013, 0.44 Uhr):

Video von der Pressekonferenz (mehr Macbeth als The Hothouse aber John ist zu sehen):

http://www.youtube.com/watch?v=GHbThBmfkSo

Behind-the-scenes-Bilder:

https://www.facebook.com/media/set/?set=…&_fb_noscript=1

(Mit Dank an Trafalgar Transformed auf Twitter.)

Jessie

Edit (Freitag, 10. Mai 2013, 11.26 Uhr):

Reviews! :yay: Achtung, leichte Spoiler!

http://www.whatsonstage.com/ticket_disco…+%2B+Q%26A.html

ABOUT THIS OFFER:
Simon Russell Beale and John Simm lead the next installment of Jamie Lloyd’s season at the Trafalgar Studios with Harold Pinter's tragicomedy THE HOTHOUSE. Come on our hosted Whatsonstage.com Outing on 6 June 2013 and get your top-price ticket, a FREE poster and access to our EXCLUSIVE post-show Q&A with cast members all for £32.00!!! (Normally £49.50 for ticket alone.) Members save £1.00 if they book before 13 May 2013.

http://www.guardian.co.uk/culture/2013/m…r-pinter-review

John Simm, however, is flawless as the conniving Gibbs suggesting the perennial company man, even down to the pens in his breast pocket, with all the instincts of a serpent.

http://www.telegraph.co.uk/culture/theat…ios-review.html

John Simm proves the perfect foil as the apparently bland and solicitous subordinate who is indeed “taking the wee-wee”, and his character becomes increasingly cruel as the action progresses.

http://www.independent.co.uk/arts-entert…re-8606710.html

Simm had read the playwright's entire canon while doing Betrayal in Sheffield last year and "The Hothouse stood out. I remember saying to anybody that would listen: 'Have you read this play? Have you ever heard of this?' It's a buried masterpiece."

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/art…o=feeds-newsxml

The new play stars Life On Mars actor John Simm, Simon Russell Beale and Christopher Timothy.

The hard work's over! The Hothouse star John Simm and his wife Kate Magowan

Time for a pint: John joins his co-stars Indira Varma and Simon Russell Beale at the after-party at One Whitehall Place

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/rev…ntin-Letts.html

John Simm does well as Roote’s coldly efficient sidekick, Gibbs, and the show is certainly pacy and frequently watchable. But Indira Varma as temptress Miss Cutts (boobs like ice cream cones) and John Heffernan as an apparently gay dipsomaniac undo any menace Mr Simm brings to the show.

http://westend.broadwayworld.com/article…-Beale-20130507

http://www.thefancarpet.com/NewsPage.aspx?n_id=7590

http://www.thetimes.co.uk/tto/arts/stage…dard-2013_05_09
(Ich hoffe, jemand postet den vollen Artikel irgendwo, ist nur für Abonnenten.)

http://metro.co.uk/2013/05/09/director-j…st-end-3734108/

http://www.londontheatre.co.uk/londonthe…ehothouse13.htm

At the beginning of the play, the deviously-efficient and slimily self-confident Gibbs (excellently played by John Simm) informs Roote that one of the inmates, 6457, has died.

More scary and more sinister, though, is John Simm's Gibbs who seems to relish the idea of torturing the naive, but oddly enthusiastic member of staff, Lamb (Harry Melling), whose job it is to test the locks.

http://www.independent.co.uk/news/people…er-8604092.html

He [SRB] rarely goes to the cinema, and doesn't bother with television. It is for this last reason that he wasn't overfamiliar with the work of his Hothouse co-star John Simm. "I had to confess I'd never seen him in Doctor Who or The Village or … what's the other one?" "Life on Mars?" "That's the one. But I have to say, he is a terrific stage actor."

Und Marc Warren war wohl auch da. Ganz ohne Haare oder so.

Jessie

Edit (21.11 Uhr):

http://www.youtube.com/watch?v=x5ZBcXEIyrY&feature=youtu.be

Mit Dank an Jamie Lloys/Twitter.

Jessie

Edit (Montag, 13. Mai 2013, 15.27 Uhr):

Mit Dank an Peter Popper/TRA.

Jessie

Dieser Beitrag wurde bereits 4 mal editiert, zuletzt von »Jessie« (13. Mai 2013, 15:27)

14

Samstag, 15. Juni 2013, 11:38

:god: :love: :prost

Jessie

15

Dienstag, 18. Juni 2013, 02:59

Q&A mit Cast am 17.06.2013

Jessie

LifeOnMars

Assistant Commissioner

16

Freitag, 12. Juli 2013, 11:52

Wir sind wieder da, wie die meisten Leser Leserinnen dieses Forums wohl mitbekommen haben durften. :P
Ein ausführlicher Bericht folgt später. Hier sind schon mal ein paar Fotos von vor dem Theater.

17

Freitag, 12. Juli 2013, 12:36

Hach, da möcht man doch gleich wieder hin! Warum kann ich nicht hier einfach in den Zug steigen und bin in 1 Stunde dort?? Oder 2 ...

Jessie

18

Freitag, 26. Juli 2013, 02:02

John Heffernan hat sich am Bein verletzt, deshalb hat die letzten Tage sein Understudy Nick Lawson die Rolle des Lush gespielt. Heute war er aber selber wieder da - Lush mit Gehstock! Hat aber auch irgendwie gepaßt, und es war schön, ihn selbst in der Rolle zu sehen. Laut "Zeugenaussagen" war der Understudy zwar nicht schlecht, aber es sollen Welten dazwischengelegen haben. Das Stück läuft jetzt schon so lang, das Team ist einfach eingespielt und erfahren, wenn sich da was ändert, dann paßt halt einfach was nicht.

Was noch schön war:

John kam recht schnell raus und war durchaus willig, für die wartenden Fans zu unterschreiben und für Fotos zu posieren. :-) Gut gelaunt und fröhlich, für alle da, aber dann hatte er es eilig und ist davongerannt. Im wahrsten Sinne des Wortes. Naja, flott gejoggt. (Das wartende Auto war diesmal nicht für ihn.)

Jessie

LifeOnMars

Assistant Commissioner

19

Sonntag, 11. August 2013, 23:37

Gerade gefunden, schön geschrieben:

http://theviewfromtheuppercircle.wordpre…john-heffernan/

und hochauflösende Fotos, die ich bisher noch nicht gesehen hatte:

http://pinterest.com/atgtickets/the-hothouse-press-night/

20

Freitag, 30. August 2013, 10:09

John war (doch) bei der press night für "The Pride", das jetzt auch unter der Regie von Jamie Lloyd nach "The Hothouse" im Trafalgar Transformed läuft:

http://www.youtube.com/watch?v=e4Gr7P--df0&feature=youtu.be

Seltsamerweise waren keine Fotos von ihm auf Twitter aufgetaucht, @TrafTransformed hatte vom "roten Teppich" berichtet ... Aber jetzt gibt es doch welche von drinnen!

Mit einem lieben Dank an sunnynight!

http://www.thepridewestend.com/index-thepride.php#gallery

https://www.facebook.com/media/set/?set=…65230674&type=1

Jessie

Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von »Jessie« (30. August 2013, 10:25)